Stap jij in de veranderingen?

 

Vraag jij je ook wel eens af, waarom werk ik zo hard in mijn winkel maar merk ik het niet in mijn portemonnee?
Veel modeondernemers herkennen dit helaas!

Stap jij in de veranderingen voordat de omstandigheden jouw dwingen te veranderen! (Quote Carl van de Velde )
Hoe zullen de omzet en de leveranciers zich naar verwachting ontwikkelen en wat betekent dit voor de nieuw in te kopen collecties?

Binnenkort geeft Cor van Laar weer
TWEE GRATIS ONLINE LIVE WEBINARS.

Let op de aankondigingen voor de volgende en kijk ondertussen in de webshop!

Daarin hij laat zien, hoe andere succesvolle mode ondernemers deze vragen wel goed kunnen handelen.

Dit online webinar start om 20.30 uur en is een absolute must om je onderneming en jezelf te laten groeien naar het volgende niveau.

Cor van Laar verduidelijkt hoe topondernemers hun business verruimen door de juiste winnende attitude aan te nemen.

Let op dit webinar bekijk je thuis en heeft ruimte genoeg voor veel enthousiaste ondernemers maar alleen als je echt wilt veranderen staat er een stoel voor je klaar!

Je laat deze stoel toch niet leeg staan?

Binnenkort weer te boeken!

Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën!

Positieve groeten,
Cor van Laar
www.modemanagement.nl
+31(0)654624509


Kijk nu vast naar het Webinar  ‘Kennismaken met het inkoopplan’

Na meerdere succesvolle edities organiseert Cor van Laar nu dit webinar ‘Kennis maken met het inkoopplan’ in een videopresentatie presentatie. Investeer  67.00 euro (55.37 excl.btw). Wanneer u besluit om een inkoopplan afspraak te maken dan is dit webinar GRATIS! d.m.v. creditering!

Het aantal plaatsen voor dit webinar is beperkt. Mis deze kans dus niet en reserveer vandaag nog uw deelname.

 

.

 

“Winnaars laten iets gebeuren, verliezers wachten tot er iets gebeurt” 

Geldt zeker voor een inkoopplan in de modebranche. 

 Je ziet dat veel ondernemers nog te veel afgaan op het gevoel. Maar inkoop- en verkoopplanning zijn in feite de essenties van het ondernemer zijn. In de praktijk blijken mode ondernemers kengetallen vaak niet helemaal te begrijpen of optimaal te benutten.

Beoordelen van cijfers blijkt lastig.  Tekst en uitleg wordt  dan vaak op prijs gesteld. Natuurlijk weet je wat de nieuwe mode richting wordt, maar een planning maken en budgetteren is er in de praktijk vaak niet bij! Zo kan het gebeuren dat je slecht of misschien helemaal niet voorbereid het nieuwe inkoopseizoen in gaat.

Ga je deze keer ook weer af op je gevoel of is het tijd voor een andere aanpak?

Omzetsnelheid, brutowinstmarge, rentabiliteit, geleverd/verkocht%, factor en de barometer zijn de kengetallen!  Deze meet je voor de opruiming en zij geven je inzicht en uitgangspunten om het nieuwe inkoopplan op te stellen.

  •      Meet vooraf: wanneer wordt het geïnvesteerde kapitaal terugverdiend?     

  •      Meet vooraf: welk inkoopbudget heb ik nodig bij mijn geplande omzet? 

  •      Meet vooraf: welke marge en doorverkoop wil ik realiseren?

  •      Meet vooraf: wat is mijn kapitaal behoefte gedurende het seizoen in relatie met de geplande inkoop?              

Resultaten verbeteren betekent het monitoren van een aantal belangrijke kengetallen. Deze kengetallen gaan veel verder dan de gebruikelijke rekendata score- dat zijn voor het grootste deel metingen achteraf waarop je geen invloed meer hebt..…In een inkoopplan staan kengetallen vermeld waarmee het succes van de door jou gekozen strategie gerealiseerd kunnen worden”

Met andere woorden, richt je vooraf op het inkoopplan en niet op de score achteraf.

Kritisch kijken betekent dat je het bestaande assortiment op basis van omzetsnelheid, marge en rentabiliteit. analyseert en beoordeelt. Indien je het zelf te lastig vindt om een dergelijk inkoopplan te maken zoek dan hulp.  Samen maken we dan het nieuwe plan.Het welslagen van een seizoen begint dus bij de inkoop! Meer weten over maandanalyse, inkoopplanning en budgeteren?

Maak nu gebruik van mijn gratis spreekuur, waarin we met elkaar de mogelijkheden doornemen voor een beter gestuurde inkoop.

Klik hier voor een afspraak bij het gratis inkoopplanning vragenuurtje. 

Schrijf u hier in voor de emaillijst van

MODEMANAGEMENT COR VAN LAAR

En ontvang als eerste mijn 4 aanbiedingen.
“Omzet haal je uit de verkoop, marge uit de inkoop!”


 

*Het inkoopplan is ontworpen door Stef Bus van Busbedrijfsadvies. Modemanagement Cor van Laar heeft toestemming om dit te gebruiken.