PESSIMIST OF OPTIMIST?

Zolang de mensheid bestaat zijn er optimisten en pessimisten. Het glas halfvol of halfleeg? Zegt u het maar! Daarnaast zijn er ook nog opportunisten en somberaars. Mensen die nauwelijks realistisch zijn en zij die altijd ‘beren op de weg’ zien. Ondernemers moeten -naar mijn bescheiden mening- toch wel een enigszins opgeruimde blik hebben. Zij moeten …

De basis van verkopen: verbinding krijgen met de klant

Vaak staren we ons blind op verkooptechnieken, productkennis, vergelijkingen met de concurrent en andere ‘harde’ vaardigheden. Bij dit alles willen we nogal eens vergeten dat het maken van een connectie met de klant de eerste belangrijke stap is om tot een verkoop te komen.  Bron: Peter Stinckens ‘Verbinding’ of ‘een connectie’ maken is een verzamelbegrip voor vertrouwen, geloofwaardigheid, …

DE KUNST VAN HET VERLEIDEN

Samen Gratis Sparren Over Jouw Ondernemers Vragen? Plan Zelf Je Afspraak Hier In Mijn Agenda Hoe krijg je meer klanten? Op welke wijze gaan deze klanten vervolgens meer besteden? ‘Het gaat om beleving’, lees en hoor ik overal. En ja, dat is inderdaad zo. Ik werd het kortgeleden weer eens gewaar dat dit ‘statement’ een …