9 Tips voor jouw strategie

e460911272b7312784b643e78ea2087a (1)Leiderschap
Jouw strategie kan niet zonder leiderschap. Leiderschap die zorgt dat inspiratie en motivatie op peil blijven. Dat projecten daadwerkelijk geïmplementeerd worden. Dat ideeën geïnitieerd worden en succesvol afgerond.

Bron: George Begemann

 Onderzoek

Onderzoek is nodig. Onderzoek naar concurrenten, naar hun aanbod en prijzen. Zorg dat je beter bent in de waarde beleving en prijszetting. Weet hoe je concurrent communiceert en leer daarvan. Ken je publiek, je kopers. Leer hun gewoontes kennen en weet welke behoeftes jij zou kunnen vervullen.

Marketing en Stijl
Marketing is iets wat steeds op je agenda moet staan. Je stijl moet een magnetisch werking hebben op jouw doelgroep. Wees onderscheidend. Maak duidelijk wat jou uniek maakt. Met goede marketing en een magnetische stijl trek je klanten aan. Daarom moet marketing bovenaan de agenda staan.

Communicatie
Communicatie is heel belangrijk om jouw merk goed neer te zetten in de markt. Zorg dat je een krachtige boodschap hebt, waaruit duidelijk blijkt welke waarde jij biedt. Als je klanten eenmaal binnen zijn, wordt de nazorg heel belangrijk. Stuur follow-ups en zorg dat klachten heel snel en heel positief afgehandeld worden. Communicatie is het instrument om vertrouwen bij jouw klanten te bouwen en te zorgen dat ze terug blijven komen.

Optimisme
Als ondernemer is je optimisme een geheim wapen. Iedereen weet dat van de tien projecten er twee succesvol worden. Alles daarboven is een bonus. Laat je niet uit het veld slaan door een tegenvaller. Sta op, leer je lessen en doe het de volgende keer beter. Wees blij met klanten die je komen vertellen dat dit idee geen succes is. Dat zijn klanten die om je geven en je succes gunnen. Anders waren ze gewoon naar de concurrent gestapt.

Start zo snel mogelijk
Wacht niet tot alles perfect is. Begin en verbeter gaandeweg. Er is nooit een beste tijd om te lanceren of the verbeteren. Als je met iets nieuws komt, doe dat snel. Nieuwe ideeën zweven vaak al in de kosmos. Zorg dat je de anderen voor bent. Zorg dat jouw klant de eerste is die het van jou hoort. Dan is de kans op vervolg business het grootst.

Vraag om terugkoppeling
Help je klanten om jou zo makkelijk mogelijk feedback te geven. Hun input is van cruciaal belang. Bedank je klanten op een leuke manier. Verzamel feedback en organiseer reflectie en een creatieve sessie met een team relevante medewerkers. Zoek de oorzaken en zoek de rode lijn. Doe met beiden iets en geef je loyale klanten en zij die je geattendeerd hebben de eerste kans om commentaar te geven en het product te testen. Voelt als een kado en je weet meteen of je het bij het goede eind hebt.

Weet wat de allerbelangrijkste variabelen zijn
Ontdek zo snel mogelijk wat de belangrijkste succes factoren zijn en houdt die scherp in de gaten. Geef medewerkers een kans om hun prestatie of kwaliteit te verbeteren. Neem actie als dat niet lukt. Blijf niet pappen en nat houden. Een slechte medewerker is demotiverend voor zijn omgeving. Neem actie en maak iedereen blij.

Vier successen
Werk mag en kan heel leuk zijn. Een bijdrage hieraan is het vieren van je successen, ook de vierhonderdnegenenveertigste keer. Zorg ook dat je heel snel nadat iets fout is gegaan je de oorzaak weet en samen met de hele organisatie hiervan leert. Spreek mensen aan op hun verantwoordelijkheden. Doe dat samen: vieren en verbeteren.

Alles wat je wilt kun je. Maak een plan en implementeer. Implementeer en leer. Maak fouten sta op, leer en verbeter. Jij kunt werk maken van jouw dromen, het begint bij jezelf.

Wat zou jij willen lezen of leren wat jij kunt toepassen in jouw organisatie of onderneming? Laat het weten en ik doe de research en deel de uitkomsten in deze blog. Laat je tips en reacties achter in het reactieveld onderaan de pagina.

Bron: George Begemann

Contact George Begemann at begemann@hotmail.com

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.