Advertorial
Onzekerheid geeft altijd onrust. Duidelijkheid over de personele gang van zaken in een organisatie, zoals het aannamebeleid, opleidingsmogelijkheden, promotiebeleid en ontslaggronden, zijn essentieel voor rust in de organisatie. Wanneer medewerkers zich zeker voelen van hun positie, zullen zij gemotiveerder zijn en zich meer betrokkenheid tonen bij de organisatie. Gemotiveerde en betrokken medewerkers zorgen voor tevreden patiënten en klanten.
Relevante informatie is op een eenvoudige manier voor alle medewerkers toegankelijk te maken met een Online Personeelshandboek.
Bron: DEA Management & Advies | Evenwicht als vooruitzicht
Online Personeelshandboek
Een Online Personeelshandboek zorgt voor transparantie, duidelijkheid en structuur. Met het Online Personeelshandboek is het eenvoudig om alle medewerkers tijdig en adequaat te informeren over de inrichting van de organisatie en over de geldende arbeidsvoorwaarden. Medewerkers willen graag weten waar ze aan toe zijn, en stellen vragen zoals:
• hoe zit de organisatie in elkaar?
• wie doet wat?
• zijn er flexibele werktijden?
• wanneer en hoe mag je thuiswerken?
• wat moet je doen als je ziek bent?
• welke veiligheidsprotocollen moet ik volgen?
De informatie in het Personeelshandboek is afkomstig uit bronnen als de cao, wet- en regelgeving, en branchespecifieke informatie. Een professioneel redactieteam verzorgt actuele updates. Per e-mail en in het handboek zelf wordt u op de hoogte gehouden van relevante wijzigingen. U bepaalt zelf welke informatie u in uw eigen Personeelshandboek wilt opnemen.
Het Online Personeelshandboek is veilig opgeslagen in de ‘cloud’ en is 24 uur per dag toegankelijk voor alle medewerkers met een (via u verleende) toegangscode via smartphone, laptop, tablet of computer. Het enige dat nodig is, is een internetverbinding.
Onderwerpen in het Online Personeelshandboek
Arbeidsovereenkomst Arbeidsongeschiktheid Arbowet
Feestdagen Ondernemingsdoel Ontslag
Pensioen Personeelsdossier Reiskostenvergoeding
Salarisbeleid Studiekostenregeling Thuiswerken
Toeslagen en vergoedingen Vakantiedagen Verzuim
Werkkostenregeling Werktijden Werving en selectie
Wettelijke verlofregelingen Ziekteverzuim
Vier onderdelen
Het Online Personeelshandboek bestaat uit vier onderdelen.
1. BedrijfsPersoneelshandboek
Dit gedeelte vult u zelf (al dan niet met externe ondersteuning) met bedrijfsspecifieke procedures, regels, afspraken en werkprocedures.
2. Basisboek
Dit gedeelte krijgt u automatisch digitaal aangeleverd met standaardteksten die zijn gebaseerd op de geldende wet- en regelgeving.
3. Management Handboek
Dit gedeelte krijgt u automatisch digitaal aangeleverd en bevat een toelichting en achtergrondinformatie bij de in het Basisboek opgenomen teksten en adviezen. Het Management Handboek is alleen toegankelijk voor managers en teamleiders (door u aan te wijzen).
4. Brancheboek
Het Brancheboek bevat alle artikelen uit de cao van de betreffende branche, verdeeld over de regelingen in het Basisboek.
Waar de betreffende cao afwijkt van de voorbeeld teksten in het basisboek wordt dit aangegeven.
Door bovenstaande indeling valt in één oogopslag per onderwerp te zien wat een voorbeeldregeling is, wat de cao er over zegt, en welke achtergrondinformatie voor het management relevant is.
Automatisch ontvangt u actuele updates. Deze updates worden verzorgd door een professioneel redactieteam. U wordt via e-mail en in het Basis en Management Handboek automatisch op de hoogte gehouden van redactionele wijzigingen.
De volgende brancheboeken zijn beschikbaar: Apotheken, Beroepsgoederenvervoer, Fashion Sport Inretail, Horeca, Huisartsenzorg & Gezondheidscentra, Informatie-, Communicatie- en Kantoortechnologie, Kleinmetaal, Personenvervoer, Technische Groothandel, Uitvaartbedrijven en Ziekenhuizen en Zelfstandige Klinieken.
DEA Management & Advies is brancheredacteur Eerstelijnszorg (Cao Huisartsen, Cao HidHa, Cao Gezondheidscentra).
Jaarabonnement en servicecontract
De kosten van een jaarabonnement op het Personeelshandboek hangen samen met het aantal medewerkers.
Single | Small | Medium | Large | Professional |
€ 127 per jaar | € 254 per jaar | € 406 per jaar | € 609 per jaar | € 609 per jaar |
1 gebruiker | 1 t/m 9 medewerkers | 10 t/m 24 medewerkers | 25 t/m 199 medewerkers | Vanaf 200 medewerkers |
NB. naslagwerk | € 3 per jaar extra boven 200 medewerkers |
Excl. btw
Het Online Personeelshandboek is een uitgave van Excellent HR in Zeist. DEA Management & Advies BV is samenwerkingspartner van Excellent HR voor het Online Personeelshandboek. De tarieven van het jaarabonnement vindt u ook op de website van Excellent HR. U neemt het jaarabonnement rechtstreeks af bij Excellent HR. Daarnaast kunt u een servicecontract nemen. Met dit aanvullend contract bent u voorzien van begeleiding bij het inrichten en invoeren van het Online Personeelshandboek in de startfase en daarnaast van begeleiding bij (jaarlijks) onderhoud. Dit servicecontract sluit u af met DEA Management en Advies.
Ik kom graag langs voor een gratis demonstratie en toelichting!
Meer weten? Neem contact op en vermeld: gelezen in MODEMANAGEMENT.