Programma en Reacties

“Cor heeft ons duidelijk inzicht gegeven in het maken van een inkoopplan. Vooral ook welke kengetallen belangrijk zijn en we dus goed in de gaten moeten houden. 
Het inkoopplan is eenvoudig in gebruik, biedt een helder overzicht en is een perfecte tool voor het verbeteren van het eindresultaat. Cor heeft veel praktijkervaring en kennis van de modebranche, hierdoor gingen we met veel meer tips naar huis dan alleen informatie over het inkoopplan. Daarnaast ging de communicatie en samenwerking ook erg voorspoedig! Wij hebben een hele leerzame dag gehad en zijn blij dat we de stap hebben genomen om met een inkoopplan te gaan werken. 
 
Jacomien en Bo
Jacky Hart & Bij Bo uit IJmuiden”

“Wij gebruiken het inkoopplan nu bijna 2 jaar en het heeft zoveel toegevoegde waarde dat het ons met succes door de moeilijke jaren heen heeft geholpen. De resultaten uit het inkoopplan zetten je namelijk meteen op het juiste spoor, het geeft je gedetailleerd en vaak verrassend inzicht in de verhouding tussen inkoop en verkoop processen. Ik kan me niet meer indenken om zonder dit programma te moeten werken.”

Miriam van Vliet Max Dohle mode

Wat word jij er wijzer van?
Scrol door en lees meer!

HET MODEMANAGEMENT INKOOPPLANNINGKENNIS AANBOD

De mode sector is meer dan ooit in beweging en wordt geconfronteerd met vele nieuwe uitdagingen.

Inkopen wordt met de dag complexer en ongewisser, de toekomst van veel MKB modeondernemers staat ter discussie.

Daarbij komt dat het vertrouwen in de mode sector sterk is afgenomen en de deskundigheidseisen van mode inkopers steeds belangrijker worden. De markt vraagt om steeds meer inzicht en transparantie naar leveranciers over samenwerking en meedenken tijdens het inkopen.

Wat gaat Modemanagement jou bieden?   Reeds vele jaren biedt Modemanagement een exclusief op maat gesneden inkoopplanning programma aan. Daarin kijk ik samen met ondernemers naar hun resultaten van de afgelopen twee seizoenen en maken wij een inkoopplan voor het nieuwe inkoopseizoen. 

Dat in deze sessies het ‘sparren’ centraal staat is niet zo verwonderlijk, omdat veel ondernemers graag hun inzicht willen toetsen.

Wat is de doelgroep?

Speciaal voor MKB modeondernemers die geautomatiseerd zijn en toch moeite hebben om de cijfers te beoordelen en de waarde daaraan te verbinden is dit inkoopplan ontworpen. Ondernemers die verder willen groeien en een bepaalde periode een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zij hebben vaak dezelfde vragen en willen niet in dezelfde valkuilen stappen!

Vraag mij niet wat ik kan! Maar vraag mij jouw probleem op te lossen!

Wat is de doelstelling?

  • Modemanagement bied je een op maat gemaakt programma aan waarin we inkoopplanning centraal stellen. Het is een beproefde benadering van theorie en praktijkervaring. Begeleiding, inkoopplanning en maandanalyse zijn de drie pijlers waarop we in overleg de komende tijd gaan bouwen. Als adviseur probeer ik je met andere ogen naar jouw  onderneming te laten kijken en zo samen te werken naar een beter bedrijfsresultaat. 

Vraag:

Hoe kan ik met mijn inkoop meer rendement halen uit de omzet?

Als ondernemer ga je met mij eerst kijken naar de historie van jouw cijfers.We kijken naar de omzet, de brutowinst, hoeveel is er geleverd en hoe groot is de voorraad. Dit is de basis voor de eerste analyse die we maken voor de artikelgroepen en de merken. We gebruiken deze analyse om de verwachting van de omzet te gaan bepalen voor het komende seizoen. Met deze verwachting en doelstelling bepalen we welke omzet, marge en doorverkoop we willen gaan realiseren. Wij zijn dan dus bezig met het inkoopplan en werken dit per artikelgroep en per merk uit. Zo ontstaat het nieuwe inkoopbudget met de gewenste omzet, doorverkoop en marge. In de verdeling van het inkoopbudget gaan we uit van een verdeling in de voorinkoop, en actua/partij inkoop waar dit mogelijk is.

Voor de merken doen we hetzelfde en krijgen zo door Vendor Rating ( een score met signalering ++) een goed inzicht wat we wel of niet verdienen aan het merk en wat de totale bijdrage per merk is. Aan de hand van deze informatie verdelen we het budget

Tevens is het mogelijk om per merk en artikelgroep vooraf een planning te maken (Extra boodschappenlijstje). Deze kun je vooraf gebruiken om op het moment van inkoop een goede verdeling van het merkenbudget paraat te hebben.

Als ondernemer kun je nu professioneel jouw inkoop vastleggen en met het zicht op het totaal budget kijken of je binnen jouw budget blijft. Want omzet haal je uit de verkoop, marge uit de inkoop!

Indien je belangstelling is gewekt kun je voor informatie of aanmelding contact opnemen met Cor van Laar info@modemanagement.nl  

Eén telefoontje is voldoende.+31(0)654624509

Geef je op voor de volgende workshop!

Workshop ‘Starten met het inkoopplan’

Als coach zal ik je confronteren, inspireren en adviseren!

Ik voorzie je tijdens, deze workshop van de belangrijkste inkoopplanning kennis plus de inzichten die écht nuttig en relevant zijn. Deze workshop is zeer praktisch, zodat je razendsnel aan de slag kunt om jouw inkoopplan te gaan maken.

VOORWAARDEN EN AANMELDING KLIK HIER

In een groep met andere ondernemers, gaan we via een presentatie dieper in wat de kengetallen betekenen en welke invloed ze op de bedrijfsvoering hebben.  Daarna gaan we gezamenlijk aan de slag en maken we een begin met het inkoopplan*.

Jouw investering in deze workshops van één dag  is 497,- euro excl. btw en is inclusief het Excel inkoopplan* model. Omdat er in de workshops ook veel werk te verrichten is, adviseer ik je om met meerdere medewerkers te komen. Vanaf de 2e deelnemer  250,- euro excl. btw.

Bij een realisatie van omzet plus en 15>20% vemindering van je inkoopbudget, is deze investering snel terugverdiend.

De workshop duurt één dag en vindt binnenkort plaats in de regio Den Haag -Leiden  

De dag is inclusief Excel inkoopplan*  programma, koffie, thee en een lunch. 

Ontvangst vanaf 9.30 uur met koffie. Start om 10.00 uur tot ongeveer 16.00 uur.

Locatie gegevens ontvang je na de aanmelding!

*Bij voldoende aanmeldingen!

VOORWAARDEN EN AANMELDING KLIK HIER

Meer informatie over de workshops? Klik hier

Voorwaarde voor beide opties is dat je over de volgende cijfers kunt beschikken:

  • Over vorig seizoen  (indien beschikbaar) en afgelopen seizoen periode 
  • 1 december t/m 31 mei / 1 juni t/m 30 november :
  • Per artikelgroep en per merk de omzet (ecxl. BTW) in euro’s en in stuks
  • De eindvoorraad (excl. BTW) in euro’s en in stuks.
  • En de brutowinst!
  • Tevens, dat je een laptop met Excel ter beschikking hebt. 

In beide gevallen ondersteun ik je, met een voor jouw op maat gemaakte inkoopplan* 

Let op:  De inkoopplanning data zijn altijd snel volgeboekt.

Wees er tijdig bij!  Grijp u kans om erbij te zijn op de volgende workshop,  Ook deze workshop zal snel zijn volgeboekt. Ik organiseer deze workshop slechts 2 maal per jaar en het aantal deelnemers is strikt gelimiteerd.

Er zijn al talloze reacties geschreven. Ik deel er graag een aantal met je

Joke Bom “Ik had wel een inkoopplan en budget gereserveerd per merk, maar het kwam vaak neer op nattevingerwerk. Soms kocht ik bij een merk uiteindelijk minder in dan begroot, wat doe je dan met het budget dat overblijft? Het nieuwe inkoopplan zet mij echt aan het werk. In plaats van achterover hangen in goede tijden ben ik echt wakker geschud. 

Iedere maand sturen we bij, weet ik welke items ik moet bijkopen, promoten of juist proberen om te ruilen. En heb ik geleerd dat een slechte doorverkoop niet aan merken of aan je winkels ligt, je kunt dit zélf verbeteren. Ik heb inmiddels een aantal labels verruild voor andere merken en koop producten in waarvan ik van tevoren niet wist dat ze het goed deden. Al met al zetten we nu iedere maand 15 tot 20 procent meer om dan dezelfde maand vorig jaar.”

Theo Duifhuizen:  “Cor, Bedankt voor de leerzame dag.
Wij zijn er echt blij mee en ondanks dat wij al aardig op weg waren is het inkoopplanning programma echt een toevoeging en kan ook niet wachten om ermee te gaan werken
Nogmaals, wij zijn er blij mee, het geeft echt goede inzichten en het geeft helderheid.”

Berend Kobes: “Afgelopen dinsdag heb ik erg genoten van alle info door jou gegeven, de kritische vragen die je stelde en het inkoopplan waarover we hebben gesproken. Het heeft mij echt een duw in de goede richting gegeven om anders te gaan kijken naar mijn manier  van werken en weer beter met mijn cijfers om te gaan.”

Interview in TEXTILIA met Cor van Laar

Harry Bijl: “Ik mopper niet op de sale, het is het trieste resultaat van slecht met inkopen en verkopen omgaan.. we gaan steeds vroeger afprijzen, kopen nog steeds voor verkeerde lever momenten en krijgen de goederen niet verkocht…”

Pieter Voorhoeve “Cor van Laar heeft Purlz Pearl Sensations vanaf de eerste periode ondersteund met goede adviezen over mode en trends! Als specialist in de mode kent hij als geen ander wat klanten wensen en nodig hebben. Professionaliteit in advies.”

Hans Gaillard Ben blij dat je zoveel mensen kunt helpen. Gefeliciteerd met je jubileum

Marlie Cruysberg: Super praktisch en duidelijk inkoopplan. Met de heldere uitleg van Cor kan het niet anders dan helemaal goed gaan. Zo krijg ik eindelijk een goede verdeling van budget voorkoop en bijkoop met duidelijke punten om in het seizoen op te sturen. Een echte aanrader! Super bedankt!

Clemens Holtkamp: Wij hebben veel inzicht gekregen en zijn zeker van plan om er vol mee aan de slag te gaan, Hartelijk dank voor je heldere uitleg ,tips en adviezen. We laten zeker nog van ons horen.

Veerle Pure Homme:  “Hallo Cor … Vannacht vlogen de getallen en de cijfers mij nog om de oren … ( gelukkig wel goed geslapen ) … Het was een super aangename kennismaking … Maar bovenal een leerrijke dag … Confronterend … Verhelderend én uitdagend … We houden contact ..” 

Lef Wateringen: “Vandaag samen met Cor van Laar een inkoopplan gemaakt. Zeer leerzaam en nuttig. Veel nieuwe inzichten gekregen. Nu mooie, nieuwe kleding gaan inkopen.”

de Buyten Winkels:  “Een leerzame en inspirerende dag gehad met Cor van Laar van Cor van Laar Modemanagement. Ready voor inkoop Summer!

Annette Wijnen “Enerverend dagje inkoopplanning! bedankt Cor van Laar Modemanagement veel geleerd vandaag en een leuke uitdaging!”  
“De inkoopplanning zomer  klaar! De inkoop kan beginnen en wij komen goed beslagen ten ijs! Cor van Laar bedankt voor de hulp!” #manjefiek

Miriam van Vliet Max Dohle mode: “Sinds twee seizoenen werk ik nu met het inkoopplan. Het geeft mij zoveel meer inzicht in mijn cijfers, die ik op mijn ‘normale’ uitdraai niet zou hebben. Echt een toevoeging voor iedere modeondernemer.”

Valentijn van Wanrooij: “Beste Cor, Nog steeds werken wij met veel plezier aan het door jou uitgelegde inkoopplan. Ook zijn onze resultaten (brutowinst, voorraadpositie, marge e.d. aanzienlijk verbeterd) Ik ben op dit moment bezig de planning van SS15 te maken…

Hans Gaillard: Beste Cor, Bedankt voor al je adviezen het afgelopen jaar. De ondernemers mogen je dankbaar zijn. Het zijn zware tijden. En het is goed dat ondernemers goed worden voorgelicht. Dat is in deze tijd goud waard. Fijne feestdagen. Groeten Hans Gaillard.

Miriam van Vliet  “Het was een lange dag, maar zeer waardevol, nuttig en soms verrassend.”  

Hans Gaillard: Een inkoopplan is een must. En laat een expert deze eens beoordelen. Ik sta elke keer weer versteld dat ondernemers daar geen werk van maken. En dan komt het belangrijkste: Je aan het inkoopplan houden! Goed, eerst maar eens de jaarwisseling en dan met zijn allen aan het werk! 

 

Aschwin Warps“Cor van Laar bedankt voor je deskundig advies over inkoopplanning.” 

Bas de Wit “Interessante ochtend gehad met Cor van Laar. Inkoopplan gemaakt voor zomer. Ruimte voor nieuwe merken en afscheid nemen van merken.”

@TimovanderSluys “Net goed geholpen door Cor van Laar. Zo zie je maar dat een goed doordacht inkoopplan van cruciaal belang is. “

Jan Mulder “Begrijp, dat kennis delen een prachtig goed is. Maar het vreemde is, dat kennis kopen altijd meer oplevert, het blijft hangen. Alles wat gratis is, daar doe je zelden iets mee. Wat is er dan mooier als je betaalt voor kennis waar je iets aan verdient zodat het eindresultaat winst is. Gek hè, je koopt iets waar je uiteindelijk meer aan verdient dan de kennis die je eerst geld moest kosten. Budgetteren is een vak, is iets anders dan minder inkopen. Het is bewust inkopen!!!”