Vraag:
Hoe kan ik met mijn inkoop meer rendement halen uit de omzet?
Als ondernemer ga je met mij eerst kijken naar de historie van jouw cijfers.We kijken naar de omzet, de brutowinst, hoeveel is er geleverd en hoe groot is de voorraad. Dit is de basis voor de eerste analyse die we maken voor de artikelgroepen en de merken. We gebruiken deze analyse om de verwachting van de omzet te gaan bepalen voor het komende seizoen. Met deze verwachting en doelstelling bepalen we welke omzet, marge en doorverkoop we willen gaan realiseren. Wij zijn dan dus bezig met het inkoopplan en werken dit per artikelgroep en per merk uit. Zo ontstaat het nieuwe inkoopbudget met de gewenste omzet, doorverkoop en marge. In de verdeling van het inkoopbudget gaan we uit van een verdeling in de voorinkoop, en actua/partij inkoop waar dit mogelijk is.
Voor de merken doen we hetzelfde en krijgen zo door Vendor Rating ( een score met signalering ++) een goed inzicht wat we wel of niet verdienen aan het merk en wat de totale bijdrage per merk is. Aan de hand van deze informatie verdelen we het budget
Als ondernemer kun je nu professioneel jouw inkoop vastleggen en met het zicht op het totaal budget kijken of je binnen jouw budget blijft. Want omzet haal je uit de verkoop, marge uit de inkoop!
Indien je belangstelling is gewekt kun je voor informatie of aanmelding contact opnemen met Cor van Laar info@modemanagement.nl
Eén telefoontje is voldoende.+31(0)654624509
