Dagelijks moet u beslissingen nemen

verkoopdoelen-realiserenDagelijks moet u beslissingen nemen die bepalend zijn voor het succes en het rendement van uw bedrijf. 
Ervaring en intuïtie zijn daarbij vaak niet voldoende. Daarom is het van groot belang dat u kunt sturen op cijfers.

Bron: CBW-MITEX 

Verkoopseizoenen

De verkoop van herenmode en damesmode kent traditioneel grofweg twee seizoenen.
Het voorjaar loopt van februari tot en met juli en het najaar van augustus tot en met januari.

De belangrijkste omzetmaanden zijn april, mei, september, oktober en de feestmaand december.
Steeds vaker wordt herenmode niet in twee seizoenen bij bedrijven uitgeleverd, maar meer gespreid door het jaar heen.

Desondanks blijkt het seizoenspatroon zoals hier geschetst nog altijd overeind te staan.
De belangrijkste verkoopmaanden kunnen vaak nog beter worden door goede marketingactiviteiten te ontwikkelen.

Vroeg in het seizoen de verkoop stimuleren kan leiden tot een hogere doorverkoop en dus minder omzetdruk op het tweede deel van het seizoen.
Omdat vroeg in het seizoen de hoogste brutomarges gerealiseerd worden, kan het uiteindelijke rendement hierdoor worden verbeterd.

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.