EEN VISIE VOOR DE INDIVIDUELE WINKELIER

Buitenpoppen1Niet enkel handelskernen krijgen een steeds grotere concurrentie om consumenten aan te trekken, ook individuele winkels worden geconfronteerd met een steeds hardere strijd om de klant. 

Bron: VOKA Antwerpen

Uw winkel gewoonweg elke ochtend openen, is niet meer voldoende om klanten aan te trekken. Klanten willen weten wat u hen kan bieden, wat ze bij u kunnen vinden, wat het verhaal achter uwmerk of winkel is.

Het is dan ook belangrijk om een visie te ontwikkelen die duidelijk formuleert waar u voor staat, wat uw waarden zijn en hoe u zich positioneert in de markt. Om een visie op te stellen voor uw merk of winkel kan u zich baseren op uw huidige (of de gewenste) situatie, of op de visie van het merk of de merken die u verkoopt.

Het is niettemin belangrijk dat uw visie u onderscheidt van uw concurrenten: wat biedt u dat zij niet hebben? Eens uw visie is geformuleerd, moet die vertaald worden in een consistent en sterk concept. Het spreekt uiteraard voor zich dat eens u voor een bepaald concept gekozen heeft, alles wat u doet of communiceert aan dat concept moet beantwoorden. Uw winkel, met aandacht voor etalage- en winkelinrichting, is uw belangrijkste visitekaartje, maar ook uw website en alle verschillende communicatiekanalen moeten hetzelfde uitstralen.

Enkel door heel consequent te zijn, geeft u uw klant een duidelijk beeld van wie u bent en waar uw winkel of merk voor staat. De consument heeft vandaag een immense keuze aan retailers en merken. Waarom zou hij naar uw winkel komen als het niet duidelijk is waar u voor staat en wat u biedt, als er voldoende andere winkels zijn waarvan de consument wél weet wat er te vinden is? De hedendaagse klant is streng, hij zal bepalen of uw winkel er staat of niet.

Bron: VOKA Antwerpen

Dit bericht is geplaatst in Blog. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.