TERUGDRINGEN VAN DE LEEGSTAND

competentiemanagementGeef de handelskern opnieuw levensadem. Hoe vernieuwende initiatieven leegstaande handelspanden in een positief daglicht kunnen stellen Over pop-up en concept stores, maar ook de verbetering van de uitstraling Hoe leegstaande handelspanden op een posit

Bron:  Voka Antwerpen

  • TIPS VAN SARA PIETERS (RED ZEZEL)
  • Stap in de schoenen van uw klant
  • Wil je een belevenis creëren die voor je klanten relevant is en toegevoegde waarde biedt?
  • Leer dan eerst je klant kennen.
  • Geraak vertrouwd met zijn denk-, gevoels- en leefwereld.
  • Waar is hij naar op zoek?
  • Maar ook, met welke frustraties zit hij op dit moment?
  • Verberg storende elementen
  • Zelfs een prachtige omgeving kan een zeer negatieve indruk nalaten op de bezoeker.
  • Overvolle vuilnisbakken, stapels dozen, … Als je er op let, ontdek je storende elementen in zowat elke omgeving.
  • Bewust en onbewust geven ze je klant een negatief gevoel.
  • Probeer ze dus te vermijden en breng mensen in een positieve stemming.
  • Geef een souvenir Zijn er dingen beschikbaar die een klant mee naar huis wil nemen als herinnering aan zijn bezoek en belevenis?
  • Denk aan de kleine souvenirwinkeltjes op toeristische plekken en de museumshops waar je reproducties, postkaarten en boeken kan kopen die tot een blijvende herinnering kunnen uitgroeien.
  • Uiteraard is dit concept ook toepasbaar op een hoger kwaliteitsniveau, waarbij bezoekers betekenisvolle souvenirs krijgen of kunnen kopen die ze nog lang zullen gebruiken.
  • Doe uw eigen ding Sommige ruimtes lijken gewoon willekeurig samengesteld en voelen daardoor oncomfortabel, onaangenaam aan.
  • Zoek naar authentieke bronnen om te connecteren met je klant. Mensen zijn op zoek naar authenticiteit.
  • Het moet echt zijn, de onderliggende elementen moeten gevoelsmatig kloppen. Dus kies de ideeën waar je klant zich kan in terugvinden, maar waar je zelf ook voor honderd procent achterstaat.
  • Uw medewerkers zijn uw grootste troef Zorg dat je medewerkers jouw winkelflosofe uitstralen, uitademen en beschouwen als hun tweede DNA.
  • Klantvriendelijkheid is een start, maar al lang onvoldoende. Je medewerkers bepalen mee de slaagkans van jouw belevenis en van jouw winkel.
  • Denk dus aan klantvriendelijkheid, service, kennis, passie,…

‘Sterke en succesvolle retailers proberen zich op allerlei manieren te diferentiëren van hun concurrentiële omgeving. Vandaag, voor het merendeel van de sectoren binnen de retail, is een fysische winkelomgeving nog altijd de meest unieke plaats om direct met een klant of shopper te communiceren. De digitale opmars zal uiteraard het evenwicht van fysisch naar digitaal verstoren. De retailer die in de eerstkomende jaren de juiste balans weet te vinden tussen ofine en online zal zonder twijfel succesvol zijn. De retailer die in de toekomst op een intelligente manier geïntegreerd gebruik maakt van alle marketingtools die hem ter beschikking staan, zal dit succes nog meer kunnen versterken.’

—Luc Campo, Retail Ofce

Bron:  Voka Antwerpen

Dit bericht is geplaatst in Blog. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.