“Winnaars laten iets gebeuren, verliezers wachten tot er iets gebeurt” geldt zeker voor een inkoopplan in de modebranche.

Herkent u als ondernemer ook het gevoel van stress in de inkoopperiode? 

Er is zoveel te doen! U moet de vakantie van uw personeel en natuurlijk ook van u zelf plannen. U wilt de winkel anders indelen en een nieuwe uitstraling geven…

In diezelfde periode gaat u ook nog beurzen en leveranciers bezoeken, collecties bekijken en inkopen! Eigenlijk komt u tijd tekort!
Het is niet de meest ontspannen periode, maar wel een cruciale fase in de bedrijfsvoering van uw modezaak.

Natuurlijk weet u wat de nieuwe mode richting wordt, maar een planning maken en budgetteren is er in de praktijk vaak niet bij! Zo kan het gebeuren dat u slecht of misschien helemaal niet voorbereid het nieuwe inkoopseizoen in gaat.
Gaat u deze keer ook weer af op uw gevoel of is het tijd voor een andere aanpak?

Omzetsnelheid, brutowinstmarge, rentabiliteit, geleverd/verkocht%, factor en de barometer zijn de kengetallen!

Deze meet u voor de opruiming en zij geven u inzicht en uitgangspunten om het nieuwe inkoopplan op te stellen. Door gebruik te maken van deze kengetallen wordt op eenvoudige wijze de relatie en samenhang tussen al deze factoren zichtbaar. 

Deze voorbereiding geeft u vooraf duidelijkheid hoe de verschillende groepen en merken presteren in uw bedrijf. Het opstellen van uw inkoopplan laat zien hoe het eigenlijk gaat met uw bedrijf. Wanneer heeft u uw geïnvesteerde kapitaal terugverdiend?

Het welslagen van een seizoen begint dus bij de inkoop! Indien u het zelf te lastig vindt om een dergelijk plan te maken zoek dan hulp bij een professional. Met een inkoopplan op zak, gaat u zelfverzekerd op pad naar uw inkoopafspraken!
Veel succes bij de inkoop!

Geïnteresseerd? Maak nu een afspraak voor het maken van een nieuw inkoopplan.

M: +31(0)654624509

E: info@modemanagement.nl