Bijl blogt: De inkoopbeurzen staan weer voor de deur #InRetail

Boek Hier Je Afspraak Met Modemanagement Cor van Laar
Bekijk het aanbod 

http://tinyurl.com/yyg8pq49

 
Ik heb echt bewondering voor de mensen die verantwoordelijk zijn voor de inkoop. In mijn vorige banen had ik zelf ook veel met inkoopaspecten te maken. Nu kan ik er meer beschouwend naar kijken en zie ik dat de inkoopmeetings zijn veranderd.
 
 

Als het goed heb je al een tijdje een gedegen in- en verkoopplan klaar waarmee je de (van oudsher) hectische en intensieve periode door gaat komen. Vroeger was ‘op inkoop gaan’ business as usual. Nu is het een veel dynamischer en complexere aangelegenheid geworden. En wie dat ontkent doet inkopers zwaar te kort.

Stappen naar succes

Hij of zij die de inkoop doet zet de eerste stappen naar succes. ‘Zonder goede handel maak je niets’, zeiden ze in mijn tijd ook al en ‘Wat is überhaupt goede handel en wat voegen goede verkopers toe?’ De strijd tussen de in- en verkoop afdelingen is al zo oud als de weg naar Rome. Maar jongens, het gaat om samenwerken!

De beslissingen die inkopers nemen overstijgen inmiddels heel veel onderwerpen. Zelfs de beste Smaakcurator heeft te maken met de lange en korte termijn perceptie van de verkopers. Inkopers zetten de toon als het gaat om imago, duurzaamheidaspecten en het financiële resultaat.

 

Hoe wendbaar ben je?

Een sleutelwoord voor succes is wendbaarheid. Hoe verleen je potentiële kopers op het juiste moment en een passend kanaal toegang tot informatie en de producten? Hoe zorg je dat de Klantverwenners relevante en boeiende verhalen kunnen vertellen en geen nee hoeven te verkopen?

Meer dan ooit moeten winkels inspelen op het juiste nu moment van de bezoekers. Smaakcuratoren gaan daarom met meer dan een inkoopplan op pad. Zij bedenken op voorhand wat nodig is om wendbaar en relevant te blijven voor de verkopers en potentiële klanten.

Inkoop anno 2019

Bedenk en bespreek met je leveranciers en agenten de verschillende wensen, opties en scenario’s. Leg uit hoe je het hele plaatje, voor zowel het komende seizoen als de komende tijd, ziet. Zorg dat je de regie pakt en durf te kiezen voor een intensievere samenwerking. Hou tijd en budget vrij om niet alleen de collectie te vernieuwen maar vooral de manier waarop je onderneemt.

Ik wens je het allerbeste!

Bron: Harry Bijl INRETAIL

Met dank daarvoor!

https://www.modemanagement.nl/product/inkoopplan-aanbieding/

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.