Bron: Maggy Hopman LinkedIn
Het is dé vraag die leeft in ons vak. Mijn antwoord is heel simpel: niets anders dan anders. Zoals altijd blijven wij met de grootste zorgvuldigheid mooie collecties creëren die onze klanten verrassen. En die collecties wil ik op het juiste moment in mijn winkel!
Want hoezo in mei een “pre-fall” collectie? Het najaar start in oktober. En waarom zou een klant in augustus geconfronteerd willen worden met winterjassen, terwijl de mussen van het dak vallen? In ons vak zijn tientallen smoesjes om de collecties wel vroeg te laten komen “de modische vrouw koopt vroeg” of “iedereen heeft het al in zijn winkel”. Wat een onzin! Een klant -ook de modische- koopt het hele jaar. Ze koopt wanneer het haar uitkomt. Zeker als ze weet dat wij elke week nieuwe collectie’s hebben hangen.
Onze visie? Dat is “just in time”. Inkopen per maand in plaats van per seizoen. Dat is waar ik in geloof -ja, ook al ver voor corona. “Alles moet anders” wordt nu geroepen. Maar alles MOEST al anders. Verandering begint bij het begrijpen van de klant in plaats van luisteren naar de fabrikant!
Corona of niet – wij varen onze eigen koers!
“Wat ga je doen met je inkoop?”