Dames en de detailhandel…

5013087Wist u dat 80% van de bestedingen in de non-food detailhandel bepaald worden door de vrouw? En dat de meeste mannen niet graag shoppen?  En dat de mannen die hun vrouw toch uit liefde vergezellen het winkelen gemiddeld al na 26 minuten beu zijn en naar buiten gaan om een sigaretje te roken en naar andere vrouwen te kijken?

Bron: Annemiek Verstappen Nieuwe zaken

Heb een kleine zoektocht gedaan op het internet naar CEO’s van toonaangevende retailketens (HEMA, C&A, V&D, Macintosh), vastgoedeigenaren in de retail (Unibail Rodamco, Corio, Aberdeen) en op kleinere schaal de bedenkers, projectleiders en gemeenteambtenaren die bezig zijn met de pilot “het nieuwe winkelen”, en wat schetst mijn grote verbazing……Geen enkele vrouw aan de macht!  

En de grootste retailgoeroe van Nederland, Cor Molenaar is uiteraard een man. 

Hier klopt iets niet! Of winkelen de heren CEO,  de mannelijke deskundigen, bedenkers en projectleiders wel graag? Ik vraag me af of ze er de tijd voor hebben, of ze hun vrouw de benodigde onderbroeken en sokken laten kopen, of dat ze in de webshops hun nette pakken en overhemden aanschaffen.

Mannen shoppen en denken anders, ze zijn veel doelgerichter en verstandelijker, kopen het liefst een aantal pakken van de goede maat tegelijk zodat ze de eerstkomende tijd voorzien zijn. Vrouwen daarentegen zijn veel gevoeliger voor beleving en aandacht, ze passen veel, hangen weer terug, lopen winkel in en uit voordat ze tot een aankoop overgaan. Lees het boek “What women want” van Paco Underhill, dè Amerikaanse detailhandelsdeskundige en je begrijpt wat ik bedoel.

Hoe is het mogelijk dat de man, die gemiddeld niet graag winkelt toch vaak bepaalt hoe de vrouw leuk moet shoppen?  Snapt hij haar wensen en behoeften, haar psyche wel voldoende?  Ik denk van niet.

En voor degenen die nu denken dat ik manonvriendelijk ben? Helemaal niet, mijn grootste frustratie bestaat er uit dat de dames geen plek opeisen in het gremium van donkerblauwe en donkergrijze pakken! Dames, waarom staan wij niet aan het retailroer?

Bron: Annemiek Verstappen Nieuwe zaken

================================================================

Bestel in de webshop: ‘Online Kennismaken met het mode inkoopplan’ workshop

videov3_0Klik hier voor de kleine webshop!

Investeer 59.50 euro (excl. BTW). Wanneer u besluit om een inkoopplan afspraak te maken dan is deze workshop GRATIS! d.m.v. creditering! 

Hoe wilt u uw omzet substantieel laten stijgen?

Hoe wilt u uw marge substantieel laten stijgen?

Hoe wilt u uw doorverkoop substantieel laten stijgen?

Deze online workshop geeft u in 45 minuten het antwoord op veel van uw inkoopplanning vragen.

P.S. Twijfel je of de workshop inkoopplanning wel iets voor jou kan zijn, neem dan gerust contact met me op. 06-54624509 Ik beantwoord je vragen graag.

Cor van Laar

Dit bericht is geplaatst in Blog. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.