Hoe trekt u de consument naar de winkel?

paulNog steeds steken winkeliers duizenden Euro’s in het laten maken en verspreiden van folders en flyers. Vaak is dit schieten met hagel en reageert slechts 3%. Maar wat als u de overige 97% van uw doelgroep ook zou kunnen interesseren voor uw producten? Het kan zonder al te veel moeite. Paul Jonker neemt u mee langs wat alledaagse voorbeelden.

Bron: Paul Jonker, CEO it suits IT

De omzetten in de fysieke winkels staan vandaag de dag voortdurend onder druk en uitverkopen starten steeds eerder. En toch volgen de meeste winkeliers nog steeds de geijkte methoden om de consument naar de winkel te krijgen. Folders en flyers worden in grote getalen naar iedereen in de regio gestuurd, doelgroep of niet. Duizenden euro’s aan folders verdwijnen in de kliko. Zonde!

Waarom besteden winkeliers hier nog steeds zoveel geld aan? En hoe zou u de consument nu echt naar je toe kunnen trekken, op een manier die zo gericht is, dat hij/zij ook nog geld gaat besteden in uw winkel?

Laten we eerder genoemd voorbeeld van de drie aanbiedingsfolders nog eens aanhalen. Deze aanbieders hadden hun reclame geld niet uitgegeven aan mij als ze wisten dat ik hun artikelen toch nooit ga kopen.

Maar als u als winkelier nu zou weten wie uw doelgroep is en wat hen exact interesseert. Stelt u voor dat u weet wie ik ben: een man, 40 jaar, maat 42, met een interesse voor de merken X, Y en Z. Dat zou al heel veel schelen om mij gericht aan te kunnen spreken.

De consument is er klaar voor. U ook?En stel dat u weet dat ik laatst al eens een bepaald overhemd heb bekeken van merk X. En dat u weet dat ik nu langs uw winkel loop. Dan zou u me kunnen roepen: “Meneer Jonker, het overhemd van Merk X is in de aanbieding bij ons en op voorraad in uw maat. En deze broek van merk Y past daar perfect bij.” Dat is precies wat mij aanspreekt! Reken maar dat ik bij u mijn geld uit kom geven.

En dan hoeft u echt niet op straat naar me te roepen. U kunt er voor zorgen dat uw boodschap verschijnt op mijn smartphone. Het kan, deze vormen van mobiele gerichte marketing zijn al beschikbaar. De consument is er klaar voor. U ook?

Bron: Paul Jonker, CEO it suits IT

================================================================

Bestel in de webshop: ‘Online Kennismaken met het mode inkoopplan’ workshop

videov3_0Klik hier voor de kleine webshop!

Investeer 59.50 euro (excl. BTW). Wanneer u besluit om een inkoopplan afspraak te maken dan is deze workshop GRATIS! d.m.v. creditering! 

Hoe wilt u uw omzet substantieel laten stijgen?

Hoe wilt u uw marge substantieel laten stijgen?

Hoe wilt u uw doorverkoop substantieel laten stijgen?

Deze online workshop geeft u in 45 minuten het antwoord op veel van uw inkoopplanning vragen.

P.S. Twijfel je of de workshop inkoopplanning wel iets voor jou kan zijn, neem dan gerust contact met me op. 06-54624509 Ik beantwoord je vragen graag.

Cor van Laar

Dit bericht is geplaatst in Blog. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.